Unit for Online Environments
Conference ScheduleRegistrationGeneral InformationThemesPresentation FormatsImportant DatesFAQsAdvisory PanelWho are we?




Conference Highlights!
הדגשי הכינוס!
מרצי עוגן

פרופ' רחל לוטן, אוניברסיטת סטנפורד, קליפורניה
ריאיון עם פרופ' לוטן, מרכזת תכנית STEP – התכנית להכשרת מורים אוניברסיטת סטנפורד

ד"ר יורם הרפז, מכון מנדל
גישות לחינוך החשיבה

הרב יובל שרלו
השו"ת (מערכת השאלות והתשובות) הווירטואלי

 
 

Keynote Speakers

Prof. David Berliner, Arizona State University
How high-stakes testing corrupts educators

Prof. Ann Lieberman, Carnegie Foundation
Teacher leadership: Learning from practice

Prof. Hilda Borko, University of Colorado
Important directions for research on teacher education

Prof. Sid Strauss, Chief Scientist, Ministry of Education, Israel
Why do we teach? Evidence from child development, primatology and anthropology

Dr. Yoram Harpaz, Mandel Institute
Teaching and learning in a community of thinking

Prof. Shlomo Back, Kaye College
The Future of Teacher Education

Linda Darling Hammond, Stanford University
Powerful Teacher Education

Jean Murray, Brunel University
Standards for Teacher Educators

 
 

בואו להשתתף ב- (בין היתר)
  • מיהו המורה הטוב? האם לתלמידים מסוגים שונים יש העדפות שונות?
  • הדרכה פדגוגית בעידן של תקשוב
  • שילוב משחק ומחשב תהליך הקניית קריאה לילדים לקויי קריאה
  • שינוי עמדות של מורים בחינוך הרגיל כלפי קידום תלמידים לקויי למידה
  • סגנונות הוראה של מורי מורים
  • חשיבות ההומור בחינוך
  • הגננת כמנהלת גן - הקשר בין סגנון הניהול והמנהיגות לבין אפקטיביות הניהול של המחנכת לגיל הרך
  • רב-תרבותיות הלכה למעשה בשלוש מכללות להכשרת מורים
  • יחידת הלימוד: עקבות בעשב - חינוך לסובלנות בחברה הטרוגנית ורב-תרבותית
  • הדרכה פדגוגית בעידן של תקשוב
  • מעבדות ברשת
  • כותבים בקיוונים - כתב העת האקדמי המקוון
  • סטודנטים וילדים נפגשים ברוח הקונסטרוקטיביזם
Come and participate in (among others)
  • Which way is up? Bringing out the novice within the expert
  • Threads of reflection: Teacher blogs in action
  • "Winging a lesson plan"- A study of the formulation of teachers' knowledge in the early years of teaching
  • Using e-learning to enhance the delivery of education for mutual understanding
  • Anti-bullying and peace education: Bringing social issues into the teacher education classroom around the world
  • Constructions of preservice teachers' biographies: Mediations of a sociopolitical children's text
  • Providing a co-curriculum of technology skills for non-traditional students
  • From Plato to pentium platinum – The missing SOUL within teacher education
  • Anonymity in cyber education
  • Does a longer teacher education program and/or field experience produce a more effective teacher?
  • Peer coaching in teacher training: Empowerment of students in the process of the practicum
  • Professional development for excellence
  • Teaching differentially to meet the needs of diverse learners
  • Parenting in teacher education
vc2006@macam.ac.il vc2006@macam.ac.il vc2006@macam.ac.il
תכנית הכינוסהרשמהמידע כללינושאי הכינוססוגי המיצגיםתאריכים חשוביםשאלות נפוצותועדת ההיגוימי אנחנו?